diumenge, 16 de setembre del 2012

XZOGA 40gr


Quan li vaig ensenyar la meva canya nova a en Josep Mª alguna cosa el va posseir de seguida:

-M'has de deixar provar-la... quina bona pinta!- em va dir amb els ulls brillants de desig. 
-Em queda un mes sense pesca, prova-la, cap problema.
-M'estàs dient que em deixes estrenar-la?! Home... no crec que...
-T'estic dient que vull que la desvirguis, que me la perverteixis, que li ensenyis les dents, que la facis patir. Vull que sàpiga que les hi faré passar molt putes a partir del mes que ve. Exprimeix-la i diga'm què et sembla, i sigues sincer.

I al cap de poques hores, mentre mirava el Barça a casa i m'estava mig adormint, el mòbil va començar a vibrar damunt la taula... només podia ser ell. "canya estrenada!":

  
A l'endemà em va comentar que amb els vinils va anar molt bé:

 -Llença la hòstia, controla bé, és sensible i molt potent. Clava i lluita el peix amb una fermesa poc comuna amb canyes d'aquest estil. M'ha sorprès molt gratament.
- Ja saps que lo meu no són els vinils... castiga-la! 


I ho va fer...


- La vols per la barca, no? Aquesta canya llença molt i molt lluny per fer 2,5m! 
- És la mida ideal per la barca, no tinc temps de pescar enlloc més. Igual algun dia vaig amb en Dani a Banyoles a pescar Black Bass, o m'animo a les escumes de Cadaquès la setmana que ve. 
- Pots pescar des de terra tranquil·lament, amb aquesta canya. La relació distància control de l'esquer és excel·lent!
-Ho faré. Porto tres mesos sense tocar una canya...



El meu company hi va trobar dos defectes: hi va muntar un carret talla 6000 que la descompensava una mica i que m'hi va deixar les dents marcades a l'espuma del màneg. A l'endemà, les marques havien desaparegut.    El defecte més gros va ser haver de tornar-me-la... 

Vaig muntar-la a la feina, escollint una petita selecció d'esquers per pescar des de les pedres. Conjunt:

- Canya XZOGA 2,5m acció màxima 40gr.
- Carret Shimano Twinpower FC5000
- Fil trenat del 0,10mm de l'aranya a la capsa. 
- Baix de 0,40mm de fluro. Nus uni-to-uni, crec que es diu. Sempre faig el mateix, tant per sards com per tonyines. 
-Esquers: vinils, coundonws de 4, 7 i 9cm, dos DUO, un de 9cm i un de 12cm, un poper i  un DUO Tide minnow Slim de 20cm. 
- Paravent, material de recanvi i, per si de cas, l'Stella SW 5000. Abans de muntar-li aquesta meravella de carret, la canya m'ha de demostrar que està a l'alçada. No regalo res. 

Ara em toca a mi. Per fi!