dimarts, 30 d’agost del 2011

Green power!


Ei!, perdoneu la meva ignorància però... algú em sap dir per quins sants pebrots li diuen Black, si és més verd que jo? Doncs això... que negra ja vaig passar la tarda suant com un cabró, enganxant els esquers a qualsevol de les raconades, aguantant els mosquits i suportant -perquè ignorar-la- la més perillosa de totes les trampes que amaga l’estany Banyolí...

(foto cedida per Laureà Piñol)                               

Si és que ja tenia prou raó de baixar amb la cua entre cames i mig acollonit! Així que vaig fer una última trucada a un conegut de vista que ben aviat esdevindria un bon amic:

- I estàs segur que no he de dur res més?
- Una canyeta i un parell d’esquers, res més.
- Però que no has sentit que...

I li vaig començar a explicar estranyes llegendes i increïbles misteris que no em deixaven dormir de petit... Que no saps que a Banyoles embalsamaven els negritos i els lluïen en un museu? Que no coneixes les histories del drac de Banyoles? Mira que ningú sap d’on provenen les seves aigües i mai han trobat cap pista d’on van a sortir... fins i tot diuen que una vegada un pobre pescador va ser xuclat per les seves aigües i no en van trobar ni rastre... tret de la gorra que portava, que va aparèixer al nord del cap de Creus! I, i,i... que no saps que l’estany amagava una carpa – la famosa Ramona- que estava tant gorda que més valia mantenir-se’n lluny vés no cardés un pet, la molt cabrona?! Que no has sentit a dir que una barca amb nom de dona va deixar de surar i en només un metre de calat va emancipar un llarga llista de turistes estrangers? I què me’n dius del Tren Pinxo de Banyoles, que es parava a la primera pujada perquè el conductor havia de fer un got de vi? Però que no ets conscient que l’estany està ple de perills?

(allà, potser sota el tronc, ens espera el poder del peix verd!)                              

I vaig baixar xino-xano, escoltant bona música i fent cas omís a l’únic petit perill que el meu company em va advertir...

- Ah, si!-em va dir abans de penjar- porta mitjons i sabates... que hi ha un petit...
-Sí home... vas calent tu... amb la calor que carda! – el vaig interrompre fent-me el milhomes- Ara vinc!


Ell

Feia temps que tenia ganes de donar-li la mà, fins i tot de fer-li un abraçada a en Dani (aficionatalapesca.blospot.com) Ell encarna una d’aquelles petites joies que m’ha regalat el món de la pesca, forma part del meu petit tresor de grans troballes dins el forumdepesca.com, com en Sergi, un paio que no fa massa em va enviar un msm preguntant si rondava per Empuriabrava... “què va nano, estic treballant a casa, ara no puc pescar, ho sento...” i em respon “no és per pescar, estic aquí amb la family de vacances, pensava amb tu i et volia saludar”.

Òstia nanos, el món de la pesca de vegades pot ser molt cruel i miserable, però sempre hi haurà pescadors que em faran caure la bava! Va per vosaltres!



La pesquera:


Mai havia pescat un black bass; de fet, no en tenia ni flowers de com s’havien d’enganyar. Un em va dir que anaven a dies, que a dies eren més putes que les rates i d’altres més burros que els homes davant una gata maula... jo crec que aquella tarda en vam poder veure una estoneta de cada.

És evident que pescar i voler conèixer a un paio amb qui fa temps t’envies cartes –no sé com es diuen tots aquests missatges via internet- són activitats no complementàries, és a dir, no es pot pescar mentre es riu i es parla, però el peix és el de menys... almenys per nosaltres!

Als deu minuts vaig canviar d’esquer... Vaig fer un llançament d’aquells que serveixen per demostrar que es domina la tècnica, d’aquells que sembla que realment fas el que vols fer, dels que marquen la meta d’arribada al món dels escollits per la fada que domina la vara, o sigui que... per fi vaig fer un puto bon tir!: paral•lel al marge de la bassa, ni a prop ni lluny d’aquelles herbes que traspassen la superfície de l‘aigua i... al fer la primera pausa, FLAAASSH! Picada! Val a dir que la presentació del black bass és de les sonades... són peixos petits però entren amb mala bava! Però vaig fallar, feia massa dies que no tocava escata i l‘ansietat em va trair com m’ho va fer la vista al veure una d’aquelles pubilles fent ioga allà al costat, estirada. Perdut el peix, però jo més excitat que mai!

En fi, què voleu saber de la pesca d’aquest peix? Si us fa gràcia, ja us en farem un repor com cal més endavant amb l’Anna, que aquestes entrades del blog són per gaudir de veritat i anar practicant... i per desfogar-me! Anem a allò que per mi sí és important...

Ella

Segurament vosaltres dos no en vareu donar massa importància, però per mi la va tenir, i a cabassades! Per un home que es dedica a la feina i a la família, que té dues mainades petites que li absorbeixen la resta d’energia que li queda rere cada interminable jornada, moments com aquell que vam compartir sopant en una terrassa no tenen preu. Crec que feia més de quatre anys que no sopava fora de casa.

El plat combinat em va semblar, simplement, d’alt nivell: una mescla d’ironia, de bon rotllo, d’educació, de xafarderia, de complicitat, de tendresa, de simpatia, de consideració i lloances mútues.

Suposo que no te’n vas donar compte Dani, però la Gemma em va enganxar in fraganti en dues o tres ocasions... i és que ja se sap que les dones sempre van una passa més avançades que nosaltres! Saps que després de donar-hi tantes i tantes voltes vaig trobar el perill més perillós que amaga l’estany de Banyoles?

I no... em van picar unes quantes vegades però no són les formigues vermelles l’autèntic perill d’aquestes contrades. Tampoc ho són els xucladors misteriosos, ni les barques massa carregades, ni les boques enormes dels black bass, tampoc ho són els dracs ferotges, ni els trens, ni els museus que guarden a les golfes autèntiques atrocitats humanes...

El perill més autèntic de tota la comarca va ser el teu somriure Gemma, el record més intens que m’enduc d’aquesta vetllada.





12 comentaris:

Dani ha dit...

Oooooooooooooh!!! Tu no em dius aquestes coses tan maques eh? - paraules de la Gemma en acabar de llegir. Jajajaja.

Nen, feia temps que volia formar part d'un dels teus relats, més que res perquè voldria dir que hauriem coincidit i per fi ens hauriem conegut. I ara que ja he aparegut a un dels teus escrits només puc dir que OLE, OLE I OLE!

Ho has clavat dedicant el 20% del relat a la pesca i el 80% al més important; nosaltres.

Ens ha encantat, sobretot a la Gemma! Jajaja.

Moltes gràcies pel relat, l'he gaudit de veritat.

Vull afegir que em va afalagar molt una paraula que vas dir: "Tornaré". Amb això ho vas dir tot.

Doncs aviam si és veritat, estàs convidat quan et vingui de gust.

I m'encanta el títol.

Anònim ha dit...

Collons raul, hauras de penjar una foto de la gemma. Si es el perill mes gran que amaga el llac de banyoles s'haurà de coneixer, no fós que un dia que vagi per allà .... Hauré d'anar mentalitzat, je, je

Anna O.S. ha dit...

Ja et trobava a faltar soci. Com veus he volgut mantenir això viu durant la teva absencia, però no hi ha color. Un altre relat màgic digne de tu.

Joan Corral ha dit...

Tu també estàs sucumbint als encants de l'spinning d'aigua dolça, eh!!
Tal com estan les coses al mar últimament, és la millor alternativa...

Salut!
Joan

Raül Ortiz Tudela ha dit...

Gràcies macus i maques!

Anna, en aquest blog només hi ha d'haber un color: el nostre que és el... rosa? hehehe

anònim, el record del somriure de la Gemma me'l guardo per mi... hi ha petites grans cosetes que no es poden compartir...

kruskis, l'aigua dolça l'utilitzo per banyar la barca, no vai a mar pq no tinc temps, però m'alegro moltíssim d'haber descobert la dolçor de la pesca.

i a vosaltres dos no cal que us digui res més: ja ens veurem!

moltes gràcies pels vostres comentaris, són el millor d'aquest blog.

aviat tornaré, ni us imagineu quantes en tinc de ganes!

Anònim ha dit...

Anònim ha dit...
Vaya vaya nano! Siempre es bueno dejarse engatusar..Aunque la perdida de instinto quizás la hemos encauzado a los peces?¿?.. No dejas tranquilos ni los de mar ni los de río, a seguir así.

un abrazo,
Toni Flores

Otto NeSa ha dit...

Així m'agrada! probar espècies que et donen un gran joc quan veus que t'el segueixien o veus els moviments que has de fer com perque piqui!!

Dani ha dit...

Te n'has adonat? Ho has vist?

Jo siiiiiiiiiiiiiiii!!!

Mira les entrades més vistes del teu bloc. L'entrada "Green power!" és la tercera més visitada! I mira que no fa massa que la vas escriure. En dos mesos ha aconseguit escalar i pujar fins a la tercera posició.

Jajaja. És que em fa gràcia, perquè hi surto jo. Jejeje.

I que consti que no em dedico cada dia a entrar a veure-la per donar-li visites eh?

Raül Ortiz Tudela ha dit...

I tant que me n'he adonat, Dani!

Les estadístiques són molt importants per mi: saber què llegiu, què us agrada...

per mi també és molt important que Green power agradi, i saps per què? Per què és un escrit que m'agrada molt, el vaig gaudir moltíssim!

parla de tot... i el peix és el de menys. Com a mi m'agrada!

gràcies per la observació!

Raül Ortiz Tudela ha dit...

per cert, Dani, acabo de mirar les estadístiques i hi ha una cosa que encara m'emociona més:

entre Green Power i la festa de l'escuma hi ha poca diferència, però "Una de cine" us està trepitjant els talons! hahahaha

això sí que em fa feliç, i saps per què? Doncs pq no té res a veure amb el peix... ës un relat del primer dia que vaig anar al cine amb la meva nena.

Us veig a tots, i sé que a molta gent els interessa els temes familiars. Aquí no els puc escriure, però ho faré en un altre lloc ben aviat...

ja us explicaré com va.

Dani ha dit...

Encara ara, després de set mesos, busco aquesta entrada per llegir-la i recordar lo bé que ho vam passar.
M'encanta!!!

Una abraçada crack!

Raül Ortiz Tudela ha dit...

Dani, Green Power és el relat de pesca que més m'agrada de tots els que he publicat, seriosament. Hi ha una cosa que em fa molt feliç, però: que l'hagi relegat al 4rt lloc el "una de cine", un relat que res té a veure amb el món dels pescadors.

crec que el "green Power" hauria d'anar en 1er lloc, en segon el "sense títol" i el tercer qualsevol.

hi ha d'haver de tot!