divendres, 17 de juny del 2011

organitzar, racionalitzar, pensar, ordenar, centrar-se. I viure la pesca, què!?


De pescadors n'hi ha de moltes classes, tantes com persones hi ha al món. Jo  sóc un desastre, i si mimo la barca, els carrets i les canyes perquè valen una pasta, deixo de banda desenes d'esquers que s'acaben podrint al fons del baül dels records. Una llàstima:


(aquests esquers són baratets, però amb la tonteria,
he enviat quatre-mil peles a la merda).

(però si ampliem la fotografia, veiem que les quatre s'han convertit en deu o dotze mil peles...)

La majoria de jigs solen ser "econòmics", jo els definiria com amortitzables al 100%, doncs si tenim en compte que en un bon dia podem fer fora de l'aigua a molt peix per uns... posem 8 euros? podem dir que ja val la pena la petita inversió feta;  clar que -com normalment passa- he tingut mals dies on deixo enganxat (a saber on) quatre o cinc jigs sense pujar res de res... Bé, anècdotes a part, aquests jigs els aprofitaré tots, anelles noves, poteres altre cop lluents, un xic de cinta adesiva lluent i llestos, a treure peix!

Però què passa amb els súper-rapales de 20, 30 i 40 euros? doncs el mateix, que ens prenen per gilipolles i, com que realment ho sóm, ens gastem els calès! El material de pesca, TOT, si no es cuida, es fa malbé. Mireu aquesta pica:


(amb la tonteria... m'he gastat centenrs d'euros, així que val la pena posar-hi una miqueta d'atenció, carinyo i, sobretot, ordre)

Fa molts dies que no vaig a pescar, però en tinc bons records de les últimes batalletes que hem fet, tret de la última, que anava amb l'Anna i vam fer una porra de la òstia! Vam aprofitar el dia per fer fotos dels meus esquers i material de pesca pel repor del mes que ve (veureu la foto a Pesca d'Illes). Un cop acabada la feina vaig aprofitar el desordre per comprar capces noves i ordenar-ho tot.

Podem ordenar els nostres esquers de diferents maneres: per la forma, l'acció, les preses que busquem, la mida, el color, la natació,... però va ser curiosament a la pica quan en vaig veure una d'interessant a tenir en compte: la flotabilitat de les xuxes. Amb el temps ja ni recordo perquè serveix cada peixet, la seva acció, el pes... així que no està de més banyar-los en aigua dolça per estar segurs si són flotants, suspending o enfonsats. Fins ara els he tingut com heu vist abans... apilonats, ratllant-se i oxidant-se uns amb els altres, però he trobat unes capces on hi caben una quinzena d'esquers en compartiments individuals. Els provaré i igual un dia se'm gira i us comento com van però, si us he de ser franc, no suporto parlar de material, és avorridíssim això...

Us demano disculpes. Fa dies que hi donava voltes i no tenia gens clar si fer o no aquesta porqueria, però he aprofitat ara, mentre miro una merda de pel·lícula, per parlar d'una cosa tant vanal en la pesca com els diners, l'ordre, la organització i la racionització.

De què serveix tot això si no hi ha passió? 

1 comentari:

Anna ha dit...

L'ordre vanal???
Un bon pescador ha de ser curiós, i cuidar el seu material.
A mi, aquesta, no em sembla pas una entrada avorrida. De fet has tocat molts punts interessants, encara que no hagis aprofundit en cap. La qüestió és fer-nos pensar, i cadascú que trobi les seves respostes .

Jo aquest finde no pujo, demà tinc bolets, i diumenge a treballar. A hores d'ara hauria d'estar dormint per poder matinar, però ja no sé com es fa això d'anar a dormir aviat. I és ara quan no puc conciliar el son que m'entretinc amb el blog. Així que d'avorrit res.