dissabte, 12 de febrer del 2011

Fem quatre números...

Que consti que no estic enfadat per cobrar-me, exactament, 92,50e sense l’IVA corresponent. És culpa meva no haver escanyat bé els borns, així que ara algú altre se n’encarregarà d’escanyar-me a mi. Estic molt disgustat perquè aquesta setmana he rebut la factura del total, de l’hivernatge i manteniment de l’embarcació. Fem números, senyors, perquè llavors hi ha coses que m’irriten la tira.

Fa temps tenia un company que es reia dels meus equips del Decatlon. “A veure quin dia te’ls gastes!” em deia... veureu aquí una simple explicació:

Posem que si a l’any hi ha 12 mesos per 4 setmanes hi ha 48 setmanes de mitjana. Posem, en un dels millors casos, que podem sortir un cop per setmana a pescar, doncs tenim el mòdic número de 48 sortides amb barca, això estirant llarg, perquè hi ha temporals, reunions familiars, el fred i la mandra, alguna sortida amb la barca d’un altre... Posem 50 sortides per fer números rodons. Parlem clar d’una puta vegada:

-          Factura de la nàutica: 2467,54e (2.467 euros són 400.000 peles!!!)
-          Factura amarratge: 1400e
-          La puta bateria de fa menys de dos mesos: 169e.

Això és el que m’ha costat tenir aquest any la barca parada a port: 4.036,54 euros.

Ara hi hem d’afegir la mitjana de, posem 30euros?, en concepte de gasolina i oli, això sense tenir en compte el desgast del cotxe, que ja procuro que el posi algú altre.
-          30 euros per 50 vegades fan: 1500 euros en suc.

Total, que hi ha gent que es pot riure dels meus equips de pesca (ara ja no), però que sàpiguen que amb un total de  5536,54 euros que m’ha costat aquest any la puta barca, em quedo amb ple dret de riure’m jo dels seus equips i de la seva puta cara!

Amb tot això què demano? No busco cap donatiu, no. Lo únic que demano és respecte i agraïment, molt agraïment per l’esforç que hem de fer els “afortunats” que tenim barca, perquè cada cop que pugem a bord ens costa, de mitjana: 110,73 euros. A part les cerveses, la coca, el cava, i tots els jigs i rapales que perdem a mar, que no són pocs. Ahir mateix vaig perdre dos glazes: 15 euros més a pendre pel cul!

Ahir va ser un dia normal: 25 euros de benzina per la barca, uns 12 de gasoll pel cotxe i 2 glazes: Total 52 euros per pescar un capellà, quatre bessucs i una càntara.

Les dades apuntades en aquesta reflexió són certes, tinc factures. Aquest any m’he quedat sense el carret nou, que em feia molta il·lusió per poder fadar davant els amics que em deien que me’ls gastés algun dia.

Senyors, jo fa molts anys que me’ls gasto per poder sortir a mar, i moltes vegades, sentint el que hem d’aguantar, és millor sortir sol que mal acompanyat.

(si no t’has rigut mai dels meus equips, no cal que et sentis al·ludit, company. Que llavors em surten amistats noves per tot, i ja n’estic cansat de tot plegat).


1 comentari:

Anónim ha dit...

Pues la veritat és que jo he tret molts peixos i alguns molts grossos amb equips del decathlon i semblants, després es trencava tot, però els peixos sortien.
Els que s'en riguin que vagin al fluvia!!! que allà si que riuran.