dilluns, 21 de setembre del 2009

21-09-2009

    Després d’esmorzar i anar a mercat, vam baixar a Roses per comprar una mica de marisc, que tant de peixarro ja ens estava començant a cansar. Vaig convèncer així a la dona, doncs la meva verdadera intenció era visitar una botiga que hi ha davant el port que tanquen, i feien el 50% de descompte. "Tu compra les gambes que jo vaig per feina..." li vaig dir per guanyar una mica de temps. Era dilluns i no hi havia peix, sort que davant la botiga hi ha un parc per la mainada, perquè vaig tardar almenys una hora per escollir el que més m’interessava... Jigs, peixos artificials, un lot frontal,.... "tonteries" li vaig dir jo, unes tonteries que m’havien costat més de 70e! I al 50% del preu!

    Encara era aviat i vam pujar a dinar a Cadaqués. La dona tenia un "antojo" d’arròs del bo, i com que a una embarassada no se li pot dir que no, allà em teniu, davant la platja gran del poble, menjant arròs de llagosta. La nena, entre les cloïsses a la marinera i l’arròs de després, es va posar les botes, també. Vam decidir anar a fer un gelat al passeig, doncs es fan llargues les esperes quan els nens comencen a tenir son i s’ha de vigilar amb els postres dels restaurants... la òstia ens la van cardar igualment: una de cloïsses, arròs de llagosta per dos, una aigua, vi de la casa petit per mi, i res més. Quatre coses ens van costar més de 80e! Va ser just en aquell moment, amb el compte a la mà, que vaig alçar la mirada i vaig dir: "nena, demà me’n vaig a pescar un llobarro!". -"A veure si és veritat, no l’has portat mai!!" em va recriminar la dona burlant-se de mi, tot esperant el meu contraatac. Vaig callar, però dins meu em va començar a bullir la sang...

    El vent bufava fort encara a la tarda. Tenia un dia, com a màxim dos, per sortir amb la barca i portar a casa un llop de mar. Més hagués valgut mantenir la boca tancada... perquè no l’havia pescat mai!