dissabte, 31 de desembre del 2011

Balanç del dos-mil onze i altres


Bona nit Raül,


Per fi he trobat un parèntesis entre mig de tanta corredissa.

Lo del comentari d’en Becader al reportatge que vols fer... pensava que ja no el necessitaves, sempre t’he dit que crec en tu, i que quan fas el que saps fer no has de tenir por de res ni de ningú...

...Doncs com et dic, confio en tu si es tracta de vendre esquers, però a mi no m’has de donar peixos a manta. A vegades, si em poso a la defensiva és perquè m’adono que les teves paraules, que abans em sonaven sinceres, s’han quedat només en paraules. Recordo un tal Raül, un noi senzill, un xic barruer però de bona pasta, al qui li agradava sortir a pescar amb la seva barca, disfrutar de la companyia quan la tenia i respirar la llibertat que el mar li donava. No tenia el millor equip de pesca del mon, però en il•lusió ningú el guanyava. I es contentava amb allò que li deparava la jornada, fos un serrà, un surell o una simple oblada. I amb això era feliç, perquè no eren peixos el que ell buscava, sortia a mar a buscar la inspiració, per fer després, tancat a casa, allò que realment li agradava, que era escriure, transmetre emocions, causar reaccions, i de fet hi tenia molta traça. Tenia el poder de ressuscitar els morts, d’enterrar els fantasmes, fer caminar el coix, fer somiar amb paraules.

Fa temps que no en sé res d’aquell tal Raül, m’agradava compartir amb ell l’habitació 405, anar de botigues o veure néixer el seu segon fill. Sé que els peixos s’acabaran, perquè tot té un principi i un final, i quan això passi jo estaré aquí, al sofà, a punt per veure junts una altra “peli” del plus.

Mentrestant li seguiré felicitant els Nadals, un a un sens falta...




Anna                           


El noi que tu busques només jo sé on és. Aquell noi era molt feliç escrivint relats de pesca, però encara ho era més quan ho feia sobre la vida, sobre petites cosetes que a tots ens afecten. Recordes com t’enganyava al fòrum amb les meves històries? Sempre hi queies de quatre grapes... he,he, eres molt innocent! M’encantava escriure aquelles coses, em sentia lliure i molt, tremendament feliç! Notava l’alè de la gent que em llegia, en volien més i més i jo els ho donava tot fins a traspassar els límits de lo permès. El relat de les botigues va trencar motlles al fòrumdepesca! L’altre dia em vaig trobar en Jaime i en David a mar, i entre birra i birra, el segon encara va recordar-me com havia rigut amb el relat de l’habitació quatre-cents cinc! Tres anys més tard i se’n recordava! Això em fa molt content. Quan vaig escriure el de “la peli del plus” m’ho vaig passar teta. Fa molt temps que no ric mentre escric, i això es nota.

Vas crear primerapedra precisament per fer-me lliure, perquè pugui dir tot allò que em surt de dins, per poder llegir tot allò que esperes i jo necessito imprimir, però siguem realistes: el món de la pesca vol peix i li importa ben poc els sentiments. Ja n’hem parlat una mica, cal que ens veiem ben aviadet i conversem una bona estona mentre esperem la picada del dia. Recordes quan intentàvem pescar pagells per fer un reportatge de revista? No pescàvem res però no ens avorríem. Junts somiàvem amb la primerapedra.

Mira, entre nosaltres, a mi també em fa molta ràbia guanyar-me un seguidor cada vegada que simplement poso la foto d’un gran llobarro o promociono els DUO, també em dol que tinguis més comentaris per haver pescat un gran déntol que amb el bon escrit de Halloween, però ja comença a ser hora que obris els ulls i entenguis que això funciona així. Quan ho vegis, gaudiràs altre cop del blog i de tot això que junts estem construint. Mira-te’l bé petita, el nostre blog funciona de meravella: ens envien esquers DUO directament des del Japó, ens espien les revistes que m’aprecio, cada dia tenim més seguidors, la gent vol ser protagonista de les nostres històries, ens ajuden a treure peix, ens conviden a pescar on ni tu ni jo podem anar, ens recorden que tenim esmorzars a alta mar pendents... en definitiva, la gent ens valora i ens estima, i això ho hem assolit amb un simple blog de pesca, què vols més?

Estic novament d’acord amb tu, com gairebé sempre... aquí no seré mai feliç del tot, ho sé. M’ho passo bé fent anuncis d’esquers, són una parida però hi estic cinc minuts, sumo seguidors, tinc comentaris i guanyo temps per estar amb els meus fills. Mira lo positiu! Quan escric una mariconada  m’hi passo tres dies i sembla que no li importi a ningú... però jo sé que a tu t’agrada i ja m’està bé. La felicitat complerta no la trobaré mai en el món de la pesca ni a primerapedra. Quan era jove, tenia cabells i no pescava gens somiava amb tot el que tinc ara, que no ho veus? El món de la pesca em limita, cert, però ja que hi sóc, deixa que l’exprimeixi. Saps que sóc una bona llimona, que tinc suc per donar i vendre, ara deixa que doni la volta a la truita i sigui jo qui en tregui profit, doncs ja em coneixes, semblo burro moltes vegades, però fa tres anys que estic invertint. Sóc un pescador mediocre, però tinc molta paciència quan m’he marcat un objectiu, i no són peixos el que busco en un món tant competitiu.

I què fem amb la resta? Doncs escriure i gaudir, escriure i deixar-nos llegir. Tu ets artista, pintes molt bé!, a mi m’agrada escriure i és el que vull fer. Aquí escriuré el que la gent demana i allà fora el que a mi em doni la gana, el que em fa sentir viu i satisfet amb mi mateix. On? Doncs mira... mentre esmorzis, mentre dinis, quan vagis a la feina amb bus o amb tren; qualsevol dia, en qualsevol moment, agafaràs un diari i llegiràs el que necessito dir de la vida on em pertoca: en cartes al director, en columnes d’opinió, en publicacions gratuïtes de la meva comarca on he vist que imprimeixen relats d’escriptors com jo, per exemple. Fora d'aquí podré parlar de la terra i no del mar, del retrobat tren d’Olot, dels nens, de sexe, d’amor i de la vida. També escriuré sobre sentiments perquè tothom els té i m'agrada la sensació que tinc al posar-se'm la pell de gallina. Hi ha milers de petites publicacions que necessiten gent com jo perquè no disposen de diners per pagar a grans escriptors i columnistes, són petites gestes setmanals que acullen a gent de carrer que saben i -sobretot- volen escriure. Quan?


Ho faré tota la vida.


Anna, el noi que tu busques el trobaràs al teu dia a dia, no desapareixerà mai perquè aquell que Tenia el poder de ressuscitar els morts, d’enterrar els fantasmes, fer caminar el coix, fer somiar amb paraules sóc jo, petita.









7 comentaris:

Anna O. S. ha dit...

Bon dia Raül,

lo meu es telepatia, o potser que ja et conec massa... Feia temps que no ho feia, però avui he entrat al matí esperant veure el teu balanç, i aquí estava.

M'ha sorprès el format, perquè més que balanç és una carta personal, però de fet, en resum, es tot el que ha passat aquest any, en això hi estem d'acord.

Sóc conscient que has convertit Primera Pedra en un blog de pesca, i per això disculpo als lectors que potser esperaven un balanç amb més escata. Per altra banda m'agrada veure que encara t'atraveixes a publicar escrits que no parlin de peix.

Personalment he estat molt liada amb la feina (i això que no n'hi ha), però no he abandonat Primera Pedra, només que em limito a escriure quan surto a pescar.

Pel que fa a aquell noi senzill que tan m'agradava, tinc el seu telèfon ben guardat.

I per acabar, ara que torno a estar operativa, aprofito el comentari per desitjar un bon any 2012 a totes les persones que ens llegiu i desitjar que ho seguiu fent, doncs ara que ja sabem el que us agrada aqui no us avorrireu.

Anna

Dani ha dit...

Jo, com a seguidor constant de primerapedra, us dic que tan m'agrada llegir relats de pesca com també m'agrada llegir "anades d'olla" i/o relats que no parlen de pesca.

M'agraden els relats de pesca degut a que són originals. Només cal recordar aquell en què parla un bonítol.

I m'agraden els demés relats perqué simplement són la ostia!

O sigui, endavant amb el bloc i us desitjo un encara millor 2012!

Joan Corral ha dit...

Dear friends,

No importa el que facis, mentre gaudeixis fent-ho i sense fer mal a ningú, tant li fot com i quan mentre n'estiguis convençut. Si el teu propòsit a la vida és ser feliç, ho seràs, el demés són tonteries. Al cap i a la fi, al final et mors, no? Doncs gaudeix el temps que voltis per aquest món. El secret crec que està en viure com si cada dia fos l'últim dia. Crec que tot depèn de la nostra pròpia actitud envers al que ens envolta i envers nosaltres mateixos. No s'hi val a voler que el 2012 sigui millor que el 2011, ni tampoc desitjar-ho amb totes les teves forces, el que es tracta és d'estar-ne convençut. I jo n'estic convençut, i ho serà! Per què? Doncs perquè ho dic jo! :-)

Petonets!
Joan

Ah! I bon any!!!

Raül Ortiz Tudela ha dit...

joder... això és un simple blog de pesca, però llegint-vos em feu venir ganes de plorar. Ho sento, sóc mig marica.

avui he guanyat un seguidor més, encara no he vist qui és, però no sap el favor que m'ha fet. Gràcies seguidor núm trenta-sis!, significa molt x mi que t'uneixis a nosaltres precisament avui que no hi ha cap foto d'un bon peix.

Dani, sé que em valores molt x sobre del peix que trec, jo a tu també.

Anna i Joan, sense vosltres no hauria mai tingut la possibilitat de ser feliç. M'ho heu donat tot sense demanar mai res a canvi.

Us estimo molt als dos, deixeu que us ho digui mentre em cauen les llàgrimes públicament.

A mi no em fa vergonya mostrar els meus sentiments, malgrat el món de la pesca s'entesti a ignorar-los.

Joan, aquest any que comença serà millor pq així ho he decidit, i no desitjo treure més peix... això és massa típic!

petonets

loco de mar ha dit...

Hosti nens, és la primera vegada que gairebé ploro llegint un bloc de pesca, intentaré posar-me al dia, sóc novell al bloc, fa pocs dies que el conec, i al fòrum, fa un parell de mesos que em vaig registrar, però t'asseguro que amb aquest escrit has guanyat un seguidor de per vida
Si us plau que algú m'aclareixi les coses amb un privi al fòrum aquest balanç em genera diversos dubtes ....

Raül Ortiz Tudela ha dit...

Gràcies Loco de Mar!, agraeixo molt les teves paraules, creu-me, i em fa molt feliç que t'uneixis amb nosaltres.

Sé que genero dubtes a la gent que no em segueix des d'un principi, potser trobaràs algun valent que parlarà bé de mi al fòrumdepesca. Jo necessitaria escriure un llibre sencer per descriure què he viscut allà dins, així que millor em deixi d'històries i em centri en el futur i els projectes que tinc.

és el millor fòrum del món, cuideu-lo!

jo prefereixo mantenir-m'en al marge perquè -simplement- acaparo tota l'atenció cada cop que hi escric. És així de simple, no hi entro per deixar-vos espai a vosaltres.

Una vegada un amic em va dir que jo havia estat un focus tant potent sobre l'escenari del fòrum que la gent només es podia limitar a mirar-lo enlluernats. Cada cop que intentava mantenir-me callat per apagar-lo, s'encenien centenars d'espelmetes sota l'escenari però que mai, mai, ni agrupant-les, il·luminaran tant.

Jo crec que si cada dia hi ha més espelmetes, m'acabaran superant.

Raül Ortiz Tudela ha dit...

ah! una altra coseta pels que aneu perduts amb tants capítols extranys:

si voleu saber de què parla l'Anna, podeu trobar els relats "l'Habitació 405", "la peli del plus" i el "de botigues" clicant la secció "relats picants".

potser entendreu d'una vegada perquè es tant avorrit per mi parlar de peixos, esquers i reportatges de pesca...

i per acabar: els que es pensin que per ser un blog de pesca només hi trobareu peix i anuncis d'esquers és ben bé que no em coneixen!

tinc un reportatge de pesca a punt d'entrega i encara no he escrit res. Quan l'acabi tornaré, mentrestant penjaré quatre tonteries d'esquers.

no teniu ni idea del que pot donar de si el món de la pesca! Però ni idea... el que tinc al cervell no ho veig enlloc més, i tinc moltes ganes, però moltes! d'explicar-vos-ho aquí dins, en petit comitè.

gràcies seguidor nº 37! Unaltre que s'apunta sense sortir-hi peix!